Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Ciągnie przewoźników do ciągników

Coraz lepiej wyposażone „konie”
9 października 2015
Popyt na ciągniki siodłowe nie słabnie. Firmy ciężarówkowe z satysfakcją odnotowują zawarcie kolejnych kontraktów na sprzedaż większych ilości takich pojazdów.
Nabywcy ciągników coraz częściej decydują się na bogato wyposażone ich wersje oraz kontrakty serwisowe, traktując takie pojazdy nie tylko w kategoriach użytkowych, ale także jako własne wizytówki. 

Wersja limitowana Stralisa Hi-Way 

Do końca roku planowana jest sprzedaż limitowanej serii ciągnika Stralis Hi-Way z bogatym wyposażeniem oraz dodatkowymi, urodzinowymi prezentami. Do sprzedaży trafiło dwadzieścia Stralisów w ramach uczczenia 20-lecia IVECO Poland.
Edycja specjalna to Stralis Hi-Way w kolorze białym, z silnikiem 460KM oraz skrzynią biegów Eurotronic. Zestaw stylistyczny obejmuje m.in. lakierowane plastiki oraz sygnały pneumatyczne na dachu. Pakiet akcesoryjny Silver dodatkowo wzbogaca wygląd auta o osłony na lusterka w kolorze czerwonym, centralne czerwone pasy, zestaw chromowanych pokryw piast z logo IVECO oraz chromowanych osłon nakrętek do kół, chromowane wykończenia kratek, zderzaków, bocznych otworów wentylacyjnych oraz chromowane nakładki na klamki. Każdy pojazd posiada specjalne oznaczenie na drzwiach oraz numerowany certyfikat.
W środku – skórzane fotele Alcantara, skórzana kierownica, automatyczna klimatyzacja i ogrzewanie, lodówka MAXI, dwie komfortowe leżanki, podłokietnik fotela kierowcy oraz zestaw mat i zasłon w kolorze czerwonym. Moduł telematyczny IVECONNECT FLEET zapewnia kierowcy dostęp do usług telematycznych. Dodatkowo kierowca otrzymuje specjalną torbę podróżną IVECO. Każdy klient który wybiera wersję limitowaną, zaproszony zostaje na wyjazd do fabryki Stralisa w Madrycie. 

Kolejna dostawa IVECO dla firmy Lipiński

Firma Adama Lipińskiego z Sierpca dysponuje flotą 270 samochodów, w której większość stanowią pojazdy marki IVECO. Pierwsze trafiły do Sierpca trzy lata temu i zyskały opinię oszczędnych i mało awaryjnych. Te dwa główne czynniki zadecydowały o tym, że współpraca z Iveco Poland szybko się rozwinęła. Do firmy trafiały kolejne partie nowych ciągników. Niedawno przekazano 40 pojazdów EuroVI. 
Stralisy Hi-Way są wyposażone w 11-litrowe silniki o mocy 460 KM, z wtryskiem (Electronic Commonrail) o ciśnieniu do 2.200 barów, sterowanym elektronicznie z systemem EDC i z elektronicznie sterowaną turbosprężarką o zmiennej geometrii (EVGT). Unikalny system Hi-SCR dla oczyszczania spalin wykorzystuje wyłącznie selektywną redukcję katalityczną.
Pojazdy zostały wyposażone w zautomatyzowaną 12-biegową skrzynię EuroTronic II. Standardowo w ciągnikach Stralis Hi-Way dostępne są systemy ECOFleet oraz ECOSwitch. W wyposażeniu dodatkowym są m.in. światła dzienne LED, światła przeciwmgielne i dalekosiężne. 

Nowe ciągniki w firmie LINK

Przedsiębiorstwo transportowe LINK Sp. z o.o. ma w swojej flocie około 300 samochodów ciężarowych i ok. 500 naczep. Blisko 150 ciągników siodłowych stanowią pojazdy IVECO. W tym roku do floty trafia 50 kolejnych nowych IVECO Stralisów. 
– Wybór IVECO wynika z naszego długoletniego doświadczenia we współpracy z przedstawicielami tej marki, kalkulacji korzyści w okresie eksploatacji do spodziewanych kosztów oraz z proaktywnej postawy Iveco Poland w stosunku do swoich klientów – powiedział Ryszard Ellert, Prezes Zarządu LINK.
Ciągniki zostały wyposażone w 11-litrowe silniki o mocy 460 KM. Dla obniżenia masy samochodów, przednie i tylne zawieszenie stanowią miechy pneumatyczne, które też poprawiają komfort jazdy. W wyposażeniu – zautomatyzowane skrzynie biegów – EuroTronic II. Wyposażenie kabiny, oprócz klimatyzacji, przyciemnianych szyb, pneumatycznego fotela kierowcy, lodówki, dwóch leżanek obejmuje duży rozkładany stolik. 
LINK świadczy usługi w zakresie przewozu ładunków całopojazdowych i częściowych głównie w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Francji, Niemczech i w Polsce. Spółka posiada cztery bazy transportowe – w Gliwicach, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Wszystkie pojazdy we flocie firmy są objęte gwarancją i kontraktem serwisowym producenta. Pojazdy wymieniane są na nowe po maksymalnie trzech latach użytkowania. 

Firma Galaauto wybiera markę Scania

W siedzibie oddziału Scania Polska Lublin odbyło się uroczyste przekazanie kluczyków do pojazdów Scania zakupionych przez firmę Galaauto z Lublina. Nowe ciągniki Streamline R410LA napędzają 13-litrowe silniki o mocy 410 KM Euro 6 z wykorzystaniem jedynie SCR. Pojazdy zostały wyposażone m.in. w zautomatyzowany system zmiany biegów Scania Opticruise oraz Scania Active Prediction, który za pomocą systemu GPS określa pozycję pojazdu i przewiduje topografię drogi, umożliwiając tym samym znaczne oszczędności. System Eco-roll ocenia kiedy ciężarówka powinna wykorzystać siłę grawitacji aby swobodnie zjechać ze wzniesienia i tym samym pomaga w dodatkowym obniżeniu wydatków na paliwo. System Scania Fleet Management ułatwia zarządzanie flotą. Pojazdy zostały wyposażone w przestronne kabiny Highline. Objęto je kontraktem serwisowym Scania „Pakiet Biznes”.
– Przed podjęciem decyzji o wyborze marki Scania przez dwa tygodnie testowaliśmy pojazdy. Wyniki okazały się bardzo obiecujące zarówno ze względu na niskie zużycie paliwa jak również ogólne wrażenia z jazdy – powiedział prezes zarządu firmy Galaauto, Kazimierz Posielski.
Galaauto świadczy usługi w zakresie transportu i spedycji międzynarodowej, zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym.

Firma Batim odebrała 350. ciągnik Scanii

W Dworze Sieraków pod Wieliczką odbyła się ceremonia dostarczenia 350. ciągnika Scania dla firmy Batim. 
Pojazd Streamline o mocy 410 KM z kabiną Topline, Scania Opticruise, Scania Retarder, wyposażony w system do zarządzania flotą Scania Fleet Management dołączył do floty liczącej ponad 300 samochodów użytkowanych przez firmę Batim.
Batim Transport świadczy usługi transportowe w Europie, byłych republikach radzieckich oraz Rosji. Od początku swojego istnienia firma współpracuje ze Scanią. Przekazany ciągnik jest jedną z 75 jednostek zakupionych przez firmę Batim w roku 2015. Zakupione pojazdy objęte są 5-letnią umową obsługowo-naprawczą.
Pierwszy DAF Euro 6 we flocie firmy Cebula Transport
Firma Cebula Transport odebrała pierwszy pojazd DAF XF Euro 6 do swojej floty. Było to również pierwsze wydanie pojazdu w nowym autoryzowanym serwisie DAF w Opolu.
Dostarczony pojazd to XF 460 Super Space Cab ze skrzynią biegów AS-Tronic 12. Pojazd wyposażony jest w hamulec MX Engine Break oraz układ Predictive Cruise Control oraz światła mijania LED. W kabinie zamontowano fotel Luxury oraz leżankę Xtra Comfort.
Cebula Transport jest firmą transportowo- spedycyjną, która zajmuje się przewozami artykułów spożywczych i przemysłowych w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. 

Kolejne DAF-y dla MEXEM

Firma MEXEM Sp. z o.o. odebrała 10 ciągników DAF XF FT460. Jest to kolejna partia ciągników tej marki spośród 25 sztuk zamówionych w ramach kontraktu podpisanego z DAF Trucks Polska. Łącznie w pruszkowskiej firmie transportowej znajduje się obecnie 61 pojazdów DAF, co stanowi ponad 50% floty firmy MEXEM. 
Nowe pojazdy oszczędzają paliwo dzięki systemowi ECO, współpracującemu z systemom PCC (przewidującym tempomatem). Wyposażone zostały w zautomatyzowane skrzynie biegów, światła mijania LED, system nawigacyjny, zestawy głośnomówiące, materace leżanek Extra Comfort i lodówki o pojemności 42 l. Każdy ciągnik posiada zwalniacz silnikowy MX o mocy 360 kW. 
Realizowany właśnie kontrakt rozszerzony zostanie w najbliższych miesiącach o kolejne 15 pojazdów DAF. MEXEM specjalizuje się w spedycji oraz przewozach krajowych i międzynarodowych, a także świadczy usługi z zakresu magazynowania, dystrybucji i organizacji odpraw celnych.

Pawtrans wzmacnia flotę ciągnikami Volvo FH

W siedzibie Pawtrans Holding w Poniatowej odbyło się uroczyste przekazanie 13 nowych ciągników siodłowych Volvo FH Euro 6. Samochody te zasiliły liczącą ponad 220 zestawów flotę przewoźnika specjalizującego się w międzynarodowym transporcie płynnych produktów spożywczych. To początek wymiany floty – docelowo ma ona składać się wyłącznie z samochodów Euro 6.
– Nasze najnowsze ciągniki są zaawansowane technologicznie. Liczymy na uzyskanie dzięki nim dalszych oszczędności w zakresie zużycia paliwa – powiedział Marek Krochmal, prezes zarządu Pawtrans Holding Sp z o.o.
Przekazane ciągniki to modele Volvo FH 500 Euro 6, z kabiną Globetrotter. 13-litrowe silniki D13K Euro 6 rozwijają moc 500 KM. Wyposażone są w zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift i paliwooszczędny układ I-See z funkcją I-Cruise. Wyposażenie obejmuje również pakiet bezpieczeństwa aktywnego Volvo, zawierający aktywny tempomat z układem ostrzegającym o niebezpieczeństwie kolizji i funkcją hamowanie awaryjne, układ wspomagania zmiany pasa ruchu, oraz układ monitorowania reakcji kierowcy. Każdy z pojazdów jest wyposażony w system zarządzania flotą Volvo – Dynafleet. 
Konfigurując ciągniki dążono do uzyskania jak najniższej masy własnej. Wiele elementów wykonano z tworzywa sztucznego. Każdy z samochodów objęty jest Złotym Kontraktem Serwisowym z zapewnieniem 100% dyspozycyjności oraz usługą Łączność. 
Prezes Marek Krochmal podkreślił, iż o jakości oferty nie decyduje wyłącznie pojazd, lecz także otoczenie okołoproduktowe. – Całość obsługi powierzamy Volvo Trucks. Aby wykorzystać maksymalnie możliwości naszych nowych ciągników zorganizujemy także cykl szkoleń dla naszych kierowców – dodał M. Krochmal. 

Volvo FH Fuel Concept w Cukrohurcie 

Siedlecka firma Cukrohurt powitała w swojej flocie 24 nowe ciągniki Volvo FH Euro 6. Nowe pojazdy zostały dostarczone w specyfikacji Fuel Concept, która pozwala na osiągnięcie jeszcze większych oszczędności w zużyciu paliwa. Samochody mają m.in. pełen pakiet aerodynamiczny, zautomatyzowaną skrzynię I-Shift oraz system I-See. Flota Cukrohurt liczy 25 samochodów i wszystkie są marki Volvo. Obsługują głównie trasy międzynarodowe. 
– Od kilku lat siedlecka spółka korzysta z Kompleksowych Rozwiązań Biznesowych oferowanych przez Volvo Trucks – poinformował Paweł Kupczyk, Business Development Director, Baltic Sea Market Volvo Group Trucks. – Także aktualna wymiana floty została zrealizowana poprzez wynajem długoterminowy. W skład miesięcznych czynszów wchodzą: raty wynajmu, koszty rejestracji, Złoty Kontrakt Serwisowy, koszty pełnego ubezpieczenia oraz podatek drogowy. 
Samochody są wyposażone w silniki D13K o mocy 460 KM i kabiny Globetrotter, z klimatyzacją postojową. 
Wszystkie samochody odebrane w tej partii zostały zgłoszone do rywalizacji w Volvo Trucks Fuel Concept Challenge. Jest to rywalizacja w trakcie realizacji codziennych zadań transportowych, czyli testy samochodów ciężarowych Volvo Trucks Fuel Concept w rzeczywistych warunkach. Samochody wydane do klientów w ramach kampanii i zgłoszone do konkursu, biorą udział w konkurencji jazdy ekonomicznej. Punkty są przyznawane na podstawie zużycia paliwa odczytanego z systemu Dynafleet oraz średniego procentowego obciążenia zestawu w danym okresie. Co miesiąc ogłaszany jest zwycięzca. Od września do grudnia 2015 roku rozgrywa się decydująca faza rywalizacji. Nagrodą główną w konkursie jest voucher dla właściciela firmy transportowej na usługi serwisowe Volvo Trucks o wartości 10 tys. zł, a dla najoszczędniejszego kierowcy przewidziano nagrody rzeczowe. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.