Przewozy. Nowe wymogi w 2013 roku
Parlament Europejski kończy pracę nad projektem wprowadzenia kolejnej, jeszcze ostrzejszej normy ekologicznej - Euro 6. Norma ma zostać wprowadzona w 2013 roku. Według projektu silniki produkowane zgodnie z wymogami normy Euro 6 mają emitować o 67 proc. mniej cząstek stałych (0,01 g/kWh) niż jednostki Euro 4 i Euro 5. Jak twierdzą eksperci, dostosowanie współczesnych silników ciężkich pojazdów ciężarowych do normy Euro 6 wpłynie na zwiększenie ich spalania o 2-5 proc. i będzie wymagało stosowania systemu SCR (z mocznikiem). Scania zapowiada jednak, że jest w stanie produkować silniki Euro 6 z EGR.
Parlament Europejski kończy pracę nad projektem wprowadzenia kolejnej, jeszcze ostrzejszej normy ekologicznej - Euro 6. Norma ma zostać wprowadzona w 2013 roku. Według projektu silniki produkowane zgodnie z wymogami normy Euro 6 mają emitować o 67 proc. mniej cząstek stałych (0,01 g/kWh) niż jednostki Euro 4 i Euro 5. W porównaniu z tą ostatnią jednostki Euro 6 powinny emitować też 80 proc. mniej azotanów, czyli nie więcej niż 0,4 g/kWh.
Jak twierdzą eksperci, dostosowanie współczesnych silników ciężkich pojazdów ciężarowych do normy Euro 6 wpłynie na zwiększenie ich spalania o 2-5 proc. i będzie wymagało stosowania systemu SCR (z mocznikiem). Scania zapowiada jednak, że jest w stanie produkować silniki Euro 6 z EGR.