Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Fastrac 8250 czyli siłacz do wszystkiego

Prezentacja - Ciągnik Fastrac 8250
29.01.2010 00:00:00
Nowy Fastrac 8250 jest największy w rodzinie maszyn marki JCB. Może pracować na polu lub pomagać w gospodarstwie. Wywiązuje się z zadań transportowych, ciągnąc kilkunastotonową przyczepę, a zaopatrzony w łyżkę lub widły staje się wydajnym ładowaczem. Pod wieloma względami może przypominać ciężarówkę. Niespotykana w traktorach prędkość (do 70 km/h), cztery równe koła, w końcu konstrukcja układu hamulcowego. Te potężne maszyny rolnicze napędzane są przez 250-konny silnik firmy Cummins.
Uniwersalność zastosowań jest jedną z cech wyróżniających Fastraca z grona konkurentów. Pod względem konstrukcyjnym ciągnik przypomina ciężarówkę, czego wyrazem są choćby cztery równej wielkości koła. Zwraca uwagę także znacznie wyższa od typowej dla ciągników rolniczych prędkość maksymalna (70 km/h). Z ciężarówek pochodzi też konstrukcja układu hamulcowego (tarcze z dwoma zaciskami na wszystkich kołach, układ dwuobwodowy z ABS).
Z mocą Cumminsa
Do napędu maszyny służy motor marki Cummins. Cechą charakterystyczną 250-konnego silnika jest to, iż 95 proc. swego maksymalnego momentu obrotowego jednostka generuje już na poziomie tysiąca obrotów. Silnik zaopatrzono w system elektronicznego wtrysku paliwa common rail podający paliwo pod maksymalnym ciśnieniem 1.600 barów. Silnik posiada system zarządzający, który monitoruje poszczególne elementy, a tym samym optymalizuje ich pracę. Dzięki temu wydłużono okresy międzyprzeglądowe (wymiana oleju wraz z filtrem odbywa się co 500 motogodzin, a pełen przegląd wraz z konserwacją silnika jest wymagany co 5.000 motogodzin). Napęd przenoszony jest przez fabryczną skrzynię JCB V-Tronic Powershift. Biegi można zmieniać pod obciążeniem, bez potrzeby korzystania z pedału sprzęgła, z jednej strony zmniejszając tarcia i poślizgi, z drugiej natomiast zwiększając efektywność pracy.
W pracy jak znalazł...
W konstrukcji zawieszenia zastosowano amortyzatory, a masa maszyny została proporcjonalnie rozłożona na przednią i tylną oś. Hydropneumatyczne zawieszenie (zarówno z przodu, jak i z tyłu) pozwala na stałe utrzymywanie wysokości, bez względu na rodzaj zastosowanych narzędzi. Zwraca uwagę spory, niemal półmetrowy prześwit, pozwalający na swobodne przemieszczanie się Fastraca nawet po bardzo pofałdowanym terenie. Pomagają w tym zresztą duże, 38-calowe koła. W wypadku gdy istnieje taka potrzeba, maszynę można dociążyć z przodu o 900-1.500 kg, natomiast z tyłu o 800 kg. Układ hydrauliczny jest sterowany elektronicznie, przepływ oleju można zwiększyć z nominalnych 148 l/min do 210 l/min. Dodatkowa amortyzacja tylnego układu zawieszenia narzędzi zmniejsza przeciążenia na nierównościach i pochyłościach, zwłaszcza podczas przejazdu z zawieszonymi narzędziami przy większych prędkościach.
W pracy pomagają również rozwiązania zastosowane w kabinie ciągnika. Zainstalowano tu kolorowy ekran dotykowy, przekazujący informacje z komputera. Ułatwia programowanie funkcji automatycznych. W kabinie znajduje się amortyzowany fotel operatora, jak również dodatkowe siedzenie dla pasażera. Wyposażenie obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, a także (opcjonalnie) rzadko spotykany w ciągnikach rolniczych układ podgrzewania szyb i lusterek, zapewniający odpowiednią widoczność nawet przy wyjątkowo złych warunkach pogodowych.
Dane techniczne ciągnika Fastrac 8250
Silnik sześciocylindrowy, wysokoprężny, 8.260 ccm
Moc maksymalna 250 KM / 2.200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 1.179 Nm / 1.400 obr/min
Liczba biegów przód / tył (Powershift) 25 / 19
Mechanizm różnicowy elektrohydrauliczny
Maksymalny udźwig podnośnika 10.000 kg
Wydatek pompy hydraulicznej 148 l/min
Maksymalny kąt skrętu kół przednich 55 stopni
Masa własna 10.135 kg
Długość / szerokość / wysokość 5.650 / 2.550 / 3.380 mm
Zbiornik paliwa 600 l
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.