Na rynek trafiły nowe ciągniki marki Farmtrac. Maszyny rolnicze oznaczone 685 DT oraz 690 DT reprezentują segment najpopularniejszych w Polsce ciągników. Ich silniki posiadają moc maksymalną zbliżoną do 100 KM. Napędu użyczył im Perkins 1104 D.
Farmtrac Tractors Europe z Mrągowa jest jednym z najmłodszych (działa od 2000 r.) producentów ciągników w Polsce. Specjalizuje się w produkcji maszyn małej i średniej mocy. Nowe ciągniki są reprezentantami drugiej z tych grup. Przeznaczono je dla gospodarstw o różnorodnych potrzebach, związanych z orką, siewem, nawożeniem, pracami gospodarczymi, zbiorem płodów rolnych, jak również transportem rolniczym. Farmtrac 685 DT oraz 690 DT są identyczne gabarytowo, a różnią się od siebie mocą maksymalną silnika.
Perkins i Carraro
W konstrukcji obu ciągników zastosowano sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne. Napęd pochodzi od silnika Perkinsa, oznaczonego 1104 D, będącego obecnie jednym z najpopularniejszych motorów stosowanych w europejskich traktorach średniej mocy. Maszyny napędzane są na cztery koła, a układ przeniesienia napędu oraz przednia oś pochodzą od firmy Carraro. Trzonem układu napędowego jest dwutarczowe, suche, sterowane elektrohydraulicznie sprzęgło. Operator dysponuje mechaniczną przekładnią z kołami o stałym zazębieniu i 24 biegami do przodu oraz 24 do tyłu. Prędkość jazdy wynosi od 1,51 do 40 km/h. Układ kierowniczy jest sterowany hydrostatycznie. System hamulcowy oparto na tarczach, hamulec postojowy jest sterowany ręcznie.
Hydraulika z regulacją
Sprzęgło wałka odbioru mocy (WOM) ma niezależne sterowanie. Prędkość obrotowa WOM to 540 obr/min, przy 1.600 obr/min jednostki napędowej. Układ hydrauliczny posiada regulację siłową i pozycyjną. Pompa pracuje pod ciśnieniem 180 bar. Obie maszyny są zaopatrywane w sześć szybkozłączy, pozwalających na obsługę różnego rodzaju osprzętu wykorzystywanego do prac polowych i gospodarskich, np. kosiarek, ładowaczy, opryskiwaczy, pługów (wał odbioru mocy ma sześć wypustów). Ciągniki posiadają relatywnie duży prześwit (378 mm) co pozwala im pracować również w mocno pofałdowanym terenie. Traktory seryjnie zaopatrywane są w ogumienie o rozmiarze 12,4-24 (przód) oraz 18,4-30 (tył).
Nowe kabiny
Ciągniki wyposażono w nowe, dwudrzwiowe kabiny, wykonywane w innej znanej polskiej firmie zajmującej się sprzętem rolniczym, Metal-Fachu Sokółka (woj. podlaskie). W stosunku do wcześniej stosowanych rozwiązań (kubatura samej kabiny wzrosła o ok. jedną dziesiątą) zwraca uwagę znacznie większa część przeszklona, co poszerza pole obserwacji operatorowi. Elementami seryjnego wyposażenia są m.in. systemy grzewczy i wentylacyjny, uchylane okna boczne i tylne, otwierany dach, spryskiwacz i wycieraczka szyby przedniej, wycieraczka szyby tylnej, lusterka boczne, reflektory robocze (przednie i tylne) w dachu kabiny. Opcjonalnie oferowany jest system klimatyzacyjny.
Silnik |
wysokoprężny, czterocylindrowy, 4.400 ccm |
Moc maksymalna |
82 KM |
88 KM |
przy obr/min |
2.200 |
2.200 |
Maks. mom. obrotowy |
352 Nm |
368 Nm |
przy obr/min |
1.400 |
1.400 |
Skrzynia biegów |
mechaniczna, zsynchronizowana, z rewersem i reduktorem |
Mechanizm różnicowy |
blokowany mechanicznie |
Mak. udźwig podnośnika |
3.100 kg |
Wydatek pompy hydraulicznej |
50 l/min |
Maks. kąt skrętu kół przednich |
55 stopni |
Masa własna |
3.980 kg |
3.987 kg |
Dł. / szer. / wys. |
4.280 / 1.970 / 2.560 mm |
Zbiornik paliwa |
84 l |